Managementul dupa ureche, lipsa unui comportament constant si predictibil, slaba motivare, lipsa de organizare si inechitatile genereaza o imagine nefavorabila pentru managerii romani din companiile locale comparativ cu cei din multinationale, caracterizati printr-o mai mare rigurozitate, viziune, strategie si leadership, reiese dintr-un studiu realizat de compania de consultanta si training Result Development.
“Exista cateva diferente semnificative intre managerii romani din companiile multinationale si aceia din companiile nationale. In aceasta analiza, managerul roman din companiile nationale iese cu o imagine nefavorabila”, spune Dorin Bodea, senior consultant in cadrul Result Development.
Totul porneste de la tipul de management, potrivit cercetarii care a sondat, intre 2009 si 2011, opiniile a 110 de manageri (first management, middle management si top management) din 72 de companii nationale si multinationale. Sefii din companiile nationale se ghideaza mai mult dupa experienta, intuitie si inspiratie in activitatea de zi cu zi, spre deosebire de cei din multinationale, pentru care rigurozitatea si folosirea instrumentelor managementului stiintific sunt mai importante.
In privinta profilului ideal de manageri, comunicarea este, pentru aproximativ o treime dintre respondentii din companiile nationale, respectiv din multinationale, prima ca importanta, dar in ceea ce priveste viziunea, strategia, leadershipul si organizarea – urmatoarele clasate – apar discrepante. Astfel, 25,4% dintre managerii din multinationale au indicat viziunea si strategia pe locul al doilea, procentul fiind de doar 15,4% in cazul sefilor din firmele autohtone. Leadershipul apare pe locul al treilea pentru 24% dintre respondentii din multinationale si pentru doar 7,7% dintre managerii din companiile nationale. Pe locul al treilea se afla organizarea, mentionata de