Piata publicitatii online a lasat in urma criza. De aproximativ 1 an. Cel putin asta sustine Calin Rotarus, managing directorul regiei ARBOinteractive, care a declarat pentru DailyBusiness.ro ca recesiunea a dat masura publicitatii online.
"Faptul ca ne plangem de volumul de publicitate este dat de asteptarile noastre, care sunt mari", a spus Rotarus, estimand ca, in 2010, piata s-a ridicat la 20 milioane de euro.
In ceea ce priveste evolutia incasarilor din publicitatea online in 2011, reprezentantul aceleiasi regii estimeaza o crestere cu 25%.
Pe de alta parte, Rotarus a spus ca Studiul de Audienta si Trafic pe Internet (SATI) monitorizeaza doar o parte a pietei nu si incasarile companiilor internationale, precum Google sau Yahoo.
"SATI nu monitorizeaza toti jucatorii mari din piata, care ar putea fi astfel estimata intre 40 si 60 milioane de euro", a mai spus seful regiei de publicitate.
Cu toate acestea, online-ul romanesc ramane o piata mica in comparatie cu tari precum Polonia, Ungaria sau Marea Britanie unde sumele se invart in jurul a sute de milioane de euro.
Reprezentantul ARBOinteractive sustine ca piata este una mica, atat ca volume, cat si ca procent de publicitate.
"Este redusa ca volume, din cauze ce tin de economie, gradul de intelegere a propriilor business-uri, a companiilor de a-si aloca bugete de publicitate, in general, si in online in special" , a adaugat Rotarus.
Acesta a dat exemplul Ungariei, unde, spre deosebire de Romania, desi afacerile sunt mici ele sunt promovate, existand o cultura de business la nivelul clasei medii.
"In Romania, lipseste cultura de business, dar recuperam discrepantele", a afirmat reprezentantul aceleiasi regii de publicitate, adaugand ca la noi, afacerile se fac mult mai rezervat, ceea ce se reflecta in bugetele de market