Operatorii aerieni au majorat deja preţurile biletelor din cauza scumpirii combustibilului. Practic, şi pentru cele mai ieftine bilete se vor percepe tarife mai mari. Cât vor mai rezista companiile low-cost? Destul de puţin, având în vedere creşterea costurilor pe întreg lanţul de operare.
Cotaţiile ridicate ale barilului de petrol şi-au lăsat amprenta şi asupra industriei aviatice. Peste tot în lume, operatorii aerieni au majorat preţul biletelor din cauza cheltuielilor în creştere cu combustibilul. Nici măcar transportatorii low-cost nu au reuşit să evite scumpirea. Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa, a majorat preţul de bază al biletelor de avion cu 12% în ultimul an.
Citiţi şi:
Comisia Europeană: De ce ajută statul român compania Wizz Air?
Cât de ieftin mai e să zbori cu low-costul?
Pentru următoarele 12 luni, reprezentanţii companiei anunţă o creştere similară. În intervalul martie 2010 - martie 2011, costurile cu combustibilul ale transportatorului aerian au crescut cu 37%, ajungând la 1,23 de miliarde de euro, potrivit „The Wall Street Journal". Pentru următorul an, Ryanair se aşteaptă ca aceste cheltuieli să se majoreze cu 350 de milioane de euro.
A şasea scumpire pentru americani
Situaţia este similară şi în Statele Unite ale Americii. Tot din cauza preţului ridicat al petrolului, biletele de avion s-au scumpit aici cu cel puţin 10 dolari. Delta Air Lines a majorat preţurile cu 20 de dolari pentru călătoriile dus-întors. Scumpirile aplicate de American Airlines şi Southwest Airlines au fost, în medie, de 10 dolari. Transportatorii low-cost JetBlue, AirTran şi Virgin American au majorat şi ei preţurile. Este a şasea scumpire aplicată de companiile americane în acest an.
În plus, cotaţiile barilului de ţiţei au forţat operatorii să-şi reevalueze planurile pentru 2011