Luna viitoare, Administratia Nationala pentru Siguranta in Trafic (NHTSA) din Statele Unite va stabili daca posesorii vehiculelor vor fi obligati sa monteze cutii negre pe masini.
Dispozitivele, asemanatoare cu cele folosite la avioane, ar urma sa colecteze informatii despre ultimele momente inainte de un impact, relateaza Wired.
Datele colectate urmeaza sa fie consultate de catre autoritati, companiile de asigurari si de catre producatorii auto.
Cutia neagra nu va putea fi inactivata si, cel mai probabil, detinatorul autovehiculului va cunoaste foarte putine detalii despre ea.
Cutia neagra pentru autovehicule a fost creata, inca din 2009, de catre japonezii de la Sharp, dar montarea unui asemenea aparat nu a fost impusa in nicio tara pana acum. Cutia neagra de la Sharp are capacitatea de a inregistra pana la sase ore de calatorie.
Senzorii folositi sunt suficient de sensibili cat sa capteze imagini extrem de clare chiar si in conditiile de noapte ale unui drum iluminat doar de luna. Sistemul Sharp va putea sa memoreze toti parametrii de rulare inaintea accidentului si deznodamantul in urma incidentului rutier.
In Europa, cutii negre sunt folosite in special in Germania si Franta. Sistemul Unfall Datenn Speisher (UDS) care se traduce prin Stocare Date Accident are un pret de aproximativ 200 de euro, iar cutia se monteaza sub scaunul din dreapta soferului.
Luna viitoare, Administratia Nationala pentru Siguranta in Trafic (NHTSA) din Statele Unite va stabili daca posesorii vehiculelor vor fi obligati sa monteze cutii negre pe masini.
Dispozitivele, asemanatoare cu cele folosite la avioane, ar urma sa colecteze informatii despre ultimele momente inainte de un impact, relateaza Wired.
Datele colectate urmeaza sa fie consultate de catre autoritati, companiile