De la 25 mai 2011, europenii vor beneficia de noi drepturi si servicii in materie de telefonie fixa si mobila si internet. Pana la aceasta data trebuie transpuse in legislatia nationala noile norme ale UE in domeniul telecomunicatiilor, destinate sa asigure cresterea competitivitatii sectorului telecomunicatiilor si imbunatatirea serviciilor pentru clienti, conform Europa.eu.
Printre acestea se numara dreptul consumatorilor de a schimba operatorul de telecomunicatii intr-o singura zi, fara a-si schimba numarul de telefon, dreptul la mai multa claritate in ceea ce priveste serviciile oferite clientilor si o mai buna protectie a datelor cu caracter personal inregistrate online. Noile competente de supraveghere conferite Comisiei Europene si noile competente de reglementare acordate Organismului autoritatilor europene de reglementare in domeniul comunicatiilor electronice (OAREC) vor spori certitudinea in materie de reglementare si vor ajuta operatorii de telecomunicatii sa se dezvolte in cadrul unei piete unice paneuropene a telecomunicatiilor.
Comisia a colaborat indeaproape cu statele membre in vederea transpunerii rapide a acestor norme ale UE si va avea in vedere lansarea de proceduri in constatarea neindeplinirii obligatiilor impotriva statelor membre care nu le vor fi transpus la timp. Consolidarea pietei unice a serviciilor de telecomunicatii reprezinta un obiectiv-cheie al Agendei digitale pentru Europa.
Incepand de la 25 mai, noile norme ale UE ofera cetatenilor si intreprinderilor urmatoarele:
Niveluri ridicate de protectie a consumatorilor si o oferta mai variata
• posibilitatea de schimba operatorul de telefonie fixa sau mobila intr-o singura zi lucratoare, fara a schimba numarul de telefon;
• o durata maxima de 24 de luni pentru contractele initiale semnate cu clientii si obligatia operatorilor de a oferi