Abonamentele TV HD au avut priză la public în ciuda climatului economic
DCS: Românul este sensibil la tot ceea ce înseamnă nou
Deşi a fost criză, asta nu i-a împiedicat pe români să ia o opţiune serioasă în ceea ce priveşte investiţiile în serviciile de televiziune în High Definition (HD). Mai mult, climatul economic nefavorabil, care s-a tradus printr-un buzunar mai gol al românului, chiar a încurajat acest comportament. În lipsa banilor pentru activităţi mai costisitoare cum ar fi petreceri, vacanţe etc., televizorul a fost prima alternativă în acest sens.
"Situaţia economică dificilă a afectat bugetele clienţilor însă, în acelaşi timp, i-a determinat să investească mai mult în televiziune ca mijloc de divertisment în defavoarea unor activităţi mai costisitoare", a declarat, pentru Curierul Naţional, Dinu Malacopol, CEO Digital Cable Systems.
Potrivit acestuia, un factor important este şi atitudinea românilor care sunt receptivi la tehnologiile noi şi că sunt dispuşi să testeze produsele noi scoase de sectorul de telecomunicaţii din România.
"Publicul român este un public sensibil la tot ceea ce înseamnă noutate în tehnologie, de aceea televiziunea HD reprezintă unul dintre sectoarele telecom care vor genera creşteri importante în anii următori. Estimez că evoluţia serviciilor TV HD va fi una cu o creştere accelerată în următorii 3-5 ani, mai întâi în mediul urban mare şi apoi în toată ţara", ne-a mai spus Malacopol.
Abonamentele HD nu au influenţat semnificativ vânzările de televizoare HD
Referitor la televizoarele HD, reprezentantul Panasonic România a afirmat că apariţia serviciilor de transmisie a posturilor de televiziune a dus la o accelerare a vânzărilor însă motorul pieţei au reprezentat-o DVD Playerele HD şi Blu-Ray Playerele. "Automat, odată cu lansarea abonamentelor TV HD a crescut şi cererea d