Consumul de iaurt din Romania ar trebui sa se dubleze in urmatorii 5-10 ani, a declarat miercuri Stephan Batoux, directorul general al Danone Romania & Tarile Adriatice.
In cadrul tarilor din Europa Centrala si de Est, Romania are cel mai scazut consum de iaurt pe cap de locuitor (3,46 kg in 2010 si 3,28 kg in 2009).
La acest capitol, Romania este intrecuta si de Bulgaria. "In Bulgaria, iaurtul face parte din ADN-ul consumatorilor, din obiceiul lor zilnic de consum", a explicat seful Danone Romania.
El a adaugat ca in Romania, consumul de iaurt in masa a inceput in urma cu 15 ani si ca va creste treptat, datorita faptului ca aici exista o concurenta mare iar romanii sunt din ce in ce mai preocupati de ceea ce mananca.
"Se observa un trend ca oamenii sunt din ce in ce mai preocupati de ceea ce mananca. Isi dau seama de impactul pe care mancarea il are asupra longevitatii. Incep sa aleaga intre placere imediata si viata lunga", a mai spus Stephan Batoux.
El se asteapta ca iesirea din recesiune se va simti in consumul alimentar in al 4-lea trimestru din 2011. Pentru revitalizarea acestuia, Batoux considera ca Guvernul ar trebui sa reduca TVA-ul. "Si o scadere de 1 punct procentual ar ajuta", a spus seful Danone Romania.
Compania a inregistrat in anul 2010 o crestere a cifrei de afaceri cu 10%, atingand 476 milioane lei, comparativ cu 435 milioane lei in anul 2009.
Danone isi consolideaza astfel pozitia de lider in categoria produselor lactate proaspete din Romania, crescandu-si cota de piata la 58% in 2010. De asemenea, compania detine cote de piata in crestere atat pe segmentul de iaurturi, cu o valoare de 69%, cat si pe segmentul iaurtului cu fructe, de 72%.
90% dintre produsele Danone, comercializate pe piata romaneasca, sunt fabricate in Romania, in unitatea de productie de la B