Asociera formată din firmele oamenilor de afaceri Dorin Umbrărescu, Dan Besciu şi Costel Căşuneanu şi CNADNR au semnat, miercuri, un act adiţional, în care constructorii renunţă să mai ceară bani în plus şi se angajează să finalizeze lucrările pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti până pe 15 decembrie 2011.
Ameninţată cu rezilierea contractului, asocierea Spedition UMB- Pa&Co International- Euroconstruct Trading 98- Tehnostrade "a renunţat la a solicita costuri suplimentare care ar fi mărit cu 47% valoarea contractului. Totodată, firmele menţionate au renunţat şi la dreptul de a solicita, ulterior semnării acestui act adiţional, la orice extensie de termen, costuri suplimentare, penalizări, daune, precum şi la orice altă pretenţie materială/financiară decurgând din Contract", informează Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Termenul iniţial de finalizare a lucrărilor pe tronsonul pe care lucrează "regii români ai asfaltului" era 2010. Tronsonul a fost realizat, până în prezent, în proportie de 54%.
Valoarea totală iniţială a contractului de era de 702,5 milioane de lei, însă, în 2009, s-a decis majorarea acesteia la 883,7 milioane de lei.
De la începutul lucrărilor, în 2007, şi până în prezent, Compania de Autostrăzi a plătit regilor asfaltului pentru tronsonul Ploieşti-Moara Vlăsiei 671 milioane lei, circa 75% din suma stabilită prin contract.
CNADNR a decis, pe 18 aprilie, rezilierea contractului de proiectare şi execuţie a tronsonului de autostradă Ploieşti-Moara Vlăsiei încheiat cu firmele SC Spedition UMB SRL, SC Pa&Co International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC Tehnostrade SRL, deoarece constructorii au abandonat lucrările între kilometri 46+500 şi 48+200, în urmă cu mai bine de 16 luni, ceea ce reprezintă o încălcare gravă a contractului.