Companiile aeriene low-cost au inceput sa majoreze semnificativ preturile biletelor, motivul principal fiind scumpierea combustibilului.
Desi au existat intotdeauna supra-taxe, cum ar fi pentru bagaje la cala, care duceau la cresterea pretului original, in prezent, companiile aeriene low-cost au trecut chiar la majorarea preturilor de baza, relateaza The Wall Street Journal.
Cel mai bun exemplu il reprezinta cea mai mare companie europeana de acest gen, Ryanair, care, in ultimul an, a majorat pretul intial cu 12 la suta. De altfel, oficialii companiei au declarat ca vor efectua inca o scumpire de 12 procente si in urmatoarul an.
Directorul executiv al Ryanair, Michael O'Leary, a declarat ca, daca nu cumpara mai multe avioane, singura posibilitate de crestere este scumpirea biletelor. Insa, luni, compania a anuntat ca va tine la sol 80 de avioane, din cauza pretului combustibilului, deoarece nu se mai justifica efectuarea zborurilor la preturi mai reduse.
In ultimele 12 luni, pana in martie, pretul combustibilului a crescut cu 37 la suta, comparativ cu perioada anterioara, pana la 1,23 de miliarde de euro, iar oficialii Ryanair se asteapta ca factura sa se mai majoreze cu aproximativ 350 de milioane de euro, in anul urmator.
In plus, 50 de avioane sunt nou-livrate, dar nu vor fi utilizate, cel putin deocamdata. O'Leary a precizat ca o parte din acestea vor fi parcate in aeroporturi, astfel incat sa poata fi folosite de rezerva, daca va fi cazul.
"Putem mereu sa ne umplem avioanele daca reducem preturile. Dar combinatia de preturi scazute si costuri mari pentru combustibil duce la pierderi foarte mari de bani", a spus directorul Ryanair.
Companiile aeriene low-cost au inceput sa majoreze semnificativ preturile biletelor, motivul principal fiind scumpierea combustibilului.
@N