Nu e niciun secret pentru nimeni faptul că Gara CFR din Târgu-Mureş va intra, în viitorul foarte apropiat, într-un amplu proces de modernizare, Executivul dându-şi recent OK-ul printr-o Hotărâre de Guvern. Nota de plată a proiectului este de 10 milioane de euro, bani care vor veni pe de o parte de la Comisia Europeană (69,25%) şi de la bugetul de stat (30,75%).
Construită în anul 1948, Gara CFR Târgu-Mureş arată… cum arată, adică deplorabil, deoarece n-a fost niciodată inclusă în vreun proiect de modernizare, rămânând astfel de căruţă vis-a-vis de alte gări din ţară. Din fericire, din 2013 ea va avea o altă faţă şi va arăta ca o eurogară, cu spaţii recompartimentate, cu culoar de acces direct din spaţiul stradal spre linii şi cu alte facilităţi pentru călători.
Perspectivele sunt, deci, foarte frumoase şi optimiste, însă recent ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat public, chiar la Târgu-Mureş, că este de acord cu mutarea căii ferate la periferia municipiului. Ceea ce înseamnă, până la alte explicaţii, că actuala cale ferată care traversează oraşul va fi dezafectată. “Oraşul s-a dezvoltat în jurul gării şi nu gara în jurul oraşului. În toate oraşele din UE gara este aproape de centrul oraşului pentru că asta e menirea ei, să asigure transportul muncitorilor cât mai aproape de destinaţii”, spunea la începutul anului Vasile Bora, şeful Staţiei CFR Călători Târgu-Mureş, citându-l pe fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu.
Prin urmare, ce se va întâmpla cu investiţia de 10 milioane de euro dacă se mută calea ferată? Cui mai foloseşte ea…?
Nu e niciun secret pentru nimeni faptul că Gara CFR din Târgu-Mureş va intra, în viitorul foarte apropiat, într-un amplu proces de modernizare, Executivul dându-şi recent OK-ul printr-o Hotărâre de Guvern. Nota de plată a proiectului este de 10 milioane de euro, bani care vor veni pe de o