Dosar de presa RFI Romania Descarcă fişierul ataşat
“Tânăr vreau mereu să fiu / Să trăiesc aşa cum ştiu / Ca la 20 de ani” - sau ce se întâmplă într-o redacţie când aniversează 20 de ani de existenţă pe piaţa media din România.
Deşi în ordinea firească a lucrurilor vârsta de 20 de ani nu reprezintă, de fapt, prima schimbare de “prefix”, împlinirea a doua decenii de viaţă este, de facto, prima schimbare majoră în viaţă şi dezvoltarea unei entităţi. În cazul nostru, entitatea este redacţia RFI România, iar acest articol se doreşte a fi o trecere în revistă a dezvoltării din ultimele două decenii şi, în acelaşi timp, un contract asumat pentru viitor. În prezentul document, entitatea RFI România va fi denumită “Noi”.
Odată am fost copii
Ne-am născut sub numele de botez Radio Delta pe 21 ianuarie 1991. Lucram atunci pe benzi de magnetofon şi înregistram interviuri pe casete audio. (Mai ţineţi minte cum arată o casetă? Dar primele tarabe din pasaj de la Universitate unde se vindea muzica fără drepturi de autor?). Am început exclusiv cu radio şi am crescut ajungând astăzi să fim prezenţi pe frecvenţe FM în cinci oraşe mari din România şi Republica Moldova. Apoi am stabilit parteneriate prin intermediul cărora programele noastre sunt preluate şi retransmise de peste 50 de alte posturi de radio. Cum am reuşit?
De mici am avut un singur scop: corectitudinea jurnalistică. Am fost – şi continuăm să fim – ataşaţi valorilor care definesc profesia noastră. Am oferit publicului ştiri pe parcursul a 13 ore de program zilnic în limba română si 11 in franceză. Dar am ales să nu ne limităm doar la stricta prezentare a evenimentelor actuale. Ne-am propus să le analizăm, să le descifrăm, să le întoarcem pe toate părţile şi să despicăm firul în 16 (nu în 4) pentru a putea înţelege pe deplin impactul acelor momente pe care le denumim “ştiri”.