După doi ani de scădere dramatică a pieţei, pentru berari, singura cale de redresare rămâne legată de o vară călduroasă, care să-i îndemne pe români să consume mai multă bere.
«O vară călduroasă este cel mai bun prieten al berarilor, lunile iunie-august având o pondere semnificativă în volumul de vânzări anual. Revenirea consumului depinde de foarte mulţi factori, precum situaţia economică generală, de o politică fiscală adecvată, dar şi de vremea bună. În acest context, obiectivul nostru în 2011 este ca prin eforturile susţinute ale întregii industrii să stabilizăm piaţa şi să înregistrăm la final de an rezultate superioare celor din anul precedent“, ne-a spus Constantin Bratu, directorul Asociaţiei Berarii României (ABR). Conducerile companiilor speră ca anul acesta recesiunea economică să se simtă mai puţin pe piaţa berii, iar vânzările să-şi revină.
„După doi ani dificili în care consumul de bere a scăzut dramatic, estimăm că anul acesta se vor înregistra rezultate mai bune decât în anii anteriori. Credem că perioada verii va contribui foarte mult în această direcţie, consumul de bere fiind direct dependent de vremea bună“, a spus Doron Zilberstein, vicepreşedinte marketing, URBB. Astfel, singura speranţă a berarilor rămâne vremea bună, deşi anul trecut, în ciuda caniculei şi a Campionatului Mondial de Fotbal, vânzările din anotimpul cald nu au putut echilibra scăderea din celelalte luni ale anului.
Scădere de 16% în doi ani
După ce anul trecut, contextul economic instabil a determinat o scădere a pieţei berii cu 3,5% faţă de anul precedent, atingând un volum total de 17 milioane hectolitri, aceasta venind după un alt an dezastruos, astfel încât piaţa berii a înregistrat o contracţie de 16% faţă de anul 2008, an în care volumul vânzărilor de bere a atins o cotă maximă de 20,2 milioane hectolitri, pentru acest an, încă se mai sper