foto: cnadnr.roAlungati de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti dupa ce intrerupsesera activitatea de 16 luni si cereau cu 47% mai multi bani decat initial, regii asfaltului s-au impacat cu autoritatile si reiau lucrarile pe tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti. Ce i-a determinat sa revina la "sentimente mai bune"?
"Au luat bani in avans si nu aveau cum sa-i restituie", a spus pentru DailyBusiness.ro Mircea Radu, directorul general al companiei de consultanta in proiectare si constructii Euro House Construct.
Acesta a explicat ca in timp ce s-au facut plati de peste 90% din valoarea contractului, lucrarile pe acest tronson au fost realizate in proportie de doar 55%.
De asemenea, Mircea Radu considera ca termenul de finalizare a lucrarilor anuntat, de 15 decembrie 2011, este unul nerealist. "Doar traim in Romania. Nu exista personal calificat si nici vremea nu ne ajuta. Se anunta o vara foarte calduroasa si o iarna extrem de friguroasa", a spus Mircea Radu.
Un alt specialist spune insa ca platile efectuate in avans au fost acoperite cu lucrari de catre companiile implicate in proiect. "Fiecare constructor in parte si-a facut o expertiza tehnica din care a rezultat, probabil, ca reluarea proiectului aduce mai putine pierderi decat renuntarea la acesta", a explicat Gheorghe Boeru, proprietarul firmei de consultanta in domeniu, Romair Consulting.
El considera ca aceste firme au ales astfel "pierderea cea mai mica" si estimeaza, la randul sau, ca lucrarile nu vor fi finalizate in termenul anuntat ci pana la finele lui octombrie 2012.
Adriana Iftime, secretarul general al Patronatului Societatilor in Constructii (PSC), considera ca s-a ajuns la un compromis intre cele doua parti (minister si companii de constructii). "Poate ca si-au facut calcule si au vazut ca pierd mai mult din contractul sistat", a spus Iftime.