Portalurilede rezervari turistice si agentiile online reprezinta un mod prin careorice hotel isi poate creste vanzarile. Totusi, acestea au sio parte negativa, aducand marilor lanturi pierderi considerabile. Cati clienti care cauta online numeleunui hotel, ajung sa cumpere printr-un intermediar sau chiar sa mearga pana laurma la concurenta? Un studiu al companiei MarkMonitor arata fata intunecata a Internetului pentru industrie.
Piatade rezervari hoteliere online devine una extrem de competitiva pentru marilebranduri hoteliere, care intra in concurenta cu proprii parteneri, prin care fac vanzarile. Acestia cumpara publicitate pe motoarele de cautare cu numele brandurilor hoteliere. Astfel, ei pot ajunge sa redirectioneze un internaut care cauta numele acelui hotel pe propriul site.
O platforma de distributie care teoretic creste vanzarile ajunge sa si provoacepierderi. Traficul pierdut in favoarea concurentei si plata unor comisioaneinutile catre site-uri de intermediere a vanzarilor, pentru ca internautul aintrat pe un portal desi a cautat numele hotelului, costa marile grupuripeste 2 miliarde de dolari pe an, arata studiul MarkMonitor, o companieamericana specializata in protejarea marcilor.
Maimult, 1,9 miliarde de dolari anual sunt pierduti in favoarea concurentei. Unii clientiintra pe Internet pentru a cauta un anumit hotel si ajung pe site-urileagentiilor revanzatoare. Aici gasesc si oferte de la concurent, si in final prefera un altbrand decat cel cautat initial. Bineinteles aceasta problema poate fi de asemenea "utila" aceluiasi brand, care poate in acelasi fes sa castige clientii altor branduri asa ca aceasta suma pierduta este discutabila. Cu adevarat "o pierdere" ar fi mai degraba comisioanele pe care brandurile hoteliere le platesc intermediarilor, chiar daca clientul cauta direct numele lor. Aceste pierderi insa sunt mult mai