Alexandra Burlacu a realizat o colecţie impresionantă de desene, copii fidele în creion a unor fotografii cu personalităţi.
Toată lumea ştie că desenele făcute cu creionul sunt mai autentice şi mai aproape de om decât o pictură făcută în acuarelă. Alexandra Burlacu a reuşit să impresioneze datorită fidelităţii ieşite din comun cu care respectă modelul original a pozelor pe care le reproduce astfel.
Pentru majoritatea lucrărilor foloseşte creioane cu mină moale, dar se adaptează în fucnţie de complexitatea desenului. „Am lucrat şi cu cărbune, vopsea lavabilă, acuarele, creioane colorate sau markere“, explică tânăra artistă.
Recunoaşte că mai are multe de învăţat, însă rezultatele sunt spectaculoase, dată fiind minuţiozitatea, atenţia deosebită la detalii.
De fapt, lucrarea prinde volum din umbre, asta fiind şi cea mai importantă parte a desenului.
„Comparativ cu picture, paleta cromatică fiind absent pare mai uşor, dar nuanţele cu care te joci atunci când faci o lucrare în creion trebuie aleasă, de asemenea, cu grijă“, povesteşte Alexandra.
Media de tip pentru un desen este de o oră jumătate. Tânăra crează la fel de bine şi desene apelând la imaginaţia proprie, doar că, spune ea, reproducerea lor îi antrenează mai mult spiritual de observaţie.
Vrea să facă grafică pentru film
Schiţează portretele persoanelor publice pentru ca oamenii să poată asocial desenul cu ceva real. Lucrările produse în schimb din propria imaginaţie sunt inspirate din viaţa de zi cu zi, de oamenii care îi vede pe stradă, cărţi sau pur si simplu cuvinte.
Deşi a demonstrate că este foarte talentată, scopul acestui „antrenament“ făcut continuu cu creionul îl reprezintă dorinţa enormă de a a face grafică pentru filme. Iar artele plastic să rămână la nivelul de hobby, o „muncă“ a sufletului.
De curând, Alexandra a avut