„Adevărul“ continuă seria de demonstraţii cu maşini hibride disponibile pe piaţa din România. Toyota Auris HSD este o compactă „verde“ cu un preţ ce poate rivaliza cu alte „surate“ diesel. Toyota Auris a fost lansată în 2007 pentru a lua cu asalt piaţa maşinilor compacte din Europa. Nu a realizat acest lucru, dar s-a făcut remarcată.
Cum japonezii au o tradiţie de peste 10 ani în construcţia de modele hibride de serie, era şi normal ca odată cu face-liftul gamei să apară şi o variantă hibridă. Denumită Auris HSD (de la Hybrid Synergy Drive), compacta reprezintă cea mai mică hibridă de la Toyota şi moşteneşte sistemul de propulsie de la Prius.
Auris HSD se deosebeşte foarte greu de un Auris normal. Cei mai atenţi pot observa însă garda la sol mai coborâtă şi culoarea albastră din siglă. În interior se disting câteva modificări subtile ale ceasurilor de bord şi ale selectorului de viteze de pe Prius.
Testul cu hibrida compactă a cuprins peste 400 de kilometri. Consumul înregistrat de noi a fost de 4,8 litri/100 km. Auris HSD este o maşină silenţioasă, mai ales până la trecerea pragului de 40 km/h, când motorul electric îşi face discret treaba. Totuşi, atunci când motorul termic intră în funcţiune, zgomotul nu este asurzitor, fiind mai degrabă un murmur discret care creşte pe măsură ce solicitarea motorului devine mai mare.
Trei tipuri de conducere
Grupul motopropulsor cu o putere combinată de 136 CP face ca această hibridă să fie destul de sprintenă, aportul motorului electric făcându-se simţit nu numai la viteze mici, ci şi la viteze mai mari. Cei 207 Nm „electrici" se dovedesc utili în orice situaţie, odată ce te obişnuieşti cu comportamentul dinamic al unei asemenea maşini. Transmisia variabilă continuă face ca trecerea dintr-o treaptă în alta să fie practic insesizabilă, contribuind şi mai mult la confortul celui