Guvernul a amânat o decizie în privinţa taxei auto, stabilind ca aceasta să fie luată după o analiză de impact şi pe baza unor discuţii care urmează să aibă loc în cadrul coaliţiei.
Surse din cadrul Executivului, citate de Mediafax, au declarat că Guvernul doreşte ca studiul de impact să indice numărul maşinilor înregistrate în ţară după introducerea taxei, câţi bani a încasat statul din taxa de înmatriculare şi câte maşini uzate au fost casate.
"Este o problemă politică până la urmă, iar decizia trebuie luată în coaliţie, dar numai după ce va fi efectuată o analiză serioasă de impact", au arătat sursele.
Un document guvernamental prezentat, săptămâna trecută, relevă că Guvernul discută impunerea taxei auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de introducerea taxei, cu un cuantum redus cu 30%, şi restituirea unei diferenţe din banii deja daţi de proprietari, dar eşalonat pe mai mulţi ani, pentru a evita returnarea unei sume totale de 750 milioane euro.
O altă variantă luată în calcul este transformarea taxei de poluare într-o taxă plătibilă anual şi impusă tuturor proprietarilor de autovehicule, separat de impozitul pe proprietate.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti, că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României.