Cu prilejul împlinirii a 27 de ani de navigaţie pe Canalele Dunăre- Marea Neagră şi Poarta Albă-Midia Năvodari, Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) a organizat, ieri, la Universitatea Maritimă Constanţa, evenimentul „How was made".
În cadrul evenimentului s-a vorbit despre realizarea căii de navigaţie, „un produs 100% românesc, foarte important pentru ţară, dar şi pentru Europa", după cum a declarat directorul general CN ACN SA, Ilie Valentin Zeicu. În cadrul acţiunii, a fost vizionat de către studenţi ai UMC un film documentar despre realizarea proiectului. Canalul a fost gândit ca un obiectiv strategic pentru Portul Constanţa. Unindu-se Portul Cernavodă cu Portul maritim Constanţa, s-a scurtat cu aproximativ 400 km ruta navelor care vin din Marea Neagră spre porturile dunărene din Europan Centrală. La 29 km de Canalul Dunăre-Marea Neagră, există Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari, care face conexiunea cu Portul Midia prin cele două ecluze de la Ovidius şi Năvodari.
În prezent, canalul face parte din coridorul VII Pan European. Acesta este o poartă de intrare nu numai a mărfurilor, ci şi a turiştilor. Sunt persoane care vin din centrul Europei, cu ambarcaţiunile lor, pe aceste canale, apoi îşi continuă traseul. „Anul acesta, de exemplu, avem prevăzut un număr de nave de pasageri mai mare decât anul trecut. Canalul produce foarte mulţi bani, cel puţin un milion de euro profit pe fiecare an", a completat directorul general.
Investiţia la canale nu a fost încheiată în totalitate şi se doreşte atragerea unor fonduri europene pentru încheierea proiectului. „Sperăm să finalizăm investiţia şi să accesăm nişte sume din fonduri europene. Este o ţintă a noastră. Noi am angajat nişte echipe de evaluare şi de aşezare în paginile unui proiect din străinătate şi până la sfârşitul anului vom lua o decizie. Vom şti dacă putem face aces