Transportul gazelor din Azerbaidjan ar putea fi facut si pe alte rute mai profitabile, nu numai prin "Nabucco", a declarat presedintele companiei azere SOCAR, informeaza apa.az. Traseul va fi ales in functie de conditiile si oportunitatile fiecarui proiect in parte. "Orice este posibil, exista multe proiecte si le analizam pe toate. Vom alege unul dintre ele", a precizat presedintele SOCAR. Potrivit acestuia, pozitia Azerbaidjan privind analizarea si a altor proiecte de transport al gazelor catre Europa este normala. "Dorim realizarea acestui proiect, deoarece daca se realizeaza, oportunitatile noastre se extind", a precizat Rovnag Abdullayev. Aceasta este pozitia sa fata de semnarea acordului de sprijin pentru Nabucco dintre Turcia si Ungaria care va avea loc pe 6 iunie.
Participantii din consortiul Shah Deniz din Azerbaidjan asteapta pana la 1 octombrie 2011 propuneri pentru exporturi de gaze din partea grupurilor care vor sa dezvolte conducte de interconectare, potrivit unor surse citate de news.Az. Sunt conducte precum ITGI (Interconectorul Turcia-Grecia-Italia), TAP (Trans Adriatic Pipeline) si Nabucco, tranzotul facandu-se prin Turcia. "Decizia cu privire la alegerea traseului de export va fi luata in functie de importanta comerciala, tehnica si strategica", spun sursele citate.
Primele gaze de la zacamanatul Shah Deniz 2 urmeaza sa fie produse in 2017. Shah Deniz 2 prevede o productie suplimentara de 16 miliarde de metri cubi de gaz, ceea ce inseamna ca productia anuala de la Shah Deniz va fi de 25 miliarde de metri cubi.
Contractul pentru dezvoltarea zacamantului Shah Deniz a fost semnat la Baku pe 04 iunie 1996 si ratificat pe 17 octombrie in acelasi an. Partile implicate in proiectul Shah Deniz sunt BP (operator cu 25,5%), Statoil (25,5%), SOCAR (10%), Lukoil (10%), NICO (10%), Total (10%), si TPAO (9% ).
Reprezentantii