Ei renunţă la 100 mil. euro ca să nu piardă autostrada Moara Vlăsiei - Ploieşti.
Cei patru constructori ai autostrăzii Moara Vlăsiei-Ploieşti, Spedition UMB, Tehnostrade (ambele companii fiind controlate de Dorinel Umbrărescu), Euroconstruct Trading '98 (Dan Beşciu) şi PA&CO International (Costel Căşuneanu), au renunţat la suplimentarea contractului de construcţie cu 47%, adică echivalentul a peste 110 mil. euro.
Este pentru prima oară când Ministerul Transporturilor reuşeşte să pună piciorul în prag în cazul unui contract de o asemenea anvergură şi să-i determine pe constructori să lucreze fără alte acte adiţionale. Contractul iniţial s-a ridicat la 702,6 mil. lei (199 mil. euro), dar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat în septembrie 2009 un act adiţional cu respectivele firme de construcţii, prin care costul lucrărilor pe Moara Vlăsiei-Ploieşti a fost majorat cu 25%, până la 883,7 mil. lei (242 mil. euro).
Compania de drumuri a plătit până acum către consorţiul care realizează tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti circa 671 mil. lei, deci peste 75% din costul total. În urmă cu o lună, CNADNR transmisese companiilor o notificare de reziliere a contractului, după ce firmele controlate de cei trei regi ai asfaltului au cerut suplimentarea contractului cu 47% şi au părăsit timp de 16 luni lucrările pe un sector de aproape doi kilometri din cei 42,5 ai tronsonului. Firmele s-au angajat însă ieri, după ce au semnat un act adiţional de soluţionare pe cale amiabilă a problemelor, să renunţe şi la dreptul de a solicita ulterior orice extensie de termen, costuri suplimentare, penalizări, daune sau alte pretenţii financiare sau materiale, potrivit unui comunicat al CNADNR.
"Condiţiile pentru a renunţa la reziliere erau să se mobilizeze să termine lucrarea şi să nu mai ceară costuri suplimentare", a declarat Anca Boag