Eliminarea autostrazilor din oras, edificarea de parcari multietajate, racordate la transportul in comun, crearea de benzi pentru biciclete si marirea spatiilor pietonale sunt cele mai importante masuri pe care Viena le-a implementat pentru a rezolvat problemele legate de trafic. Aceste solutii au fost prezentate joi la Bucuresti, de Markus Tomaselli - profesor la Institutul de Urbanism si Peisagistica al Universitatii Tehnice din Viena.
Prezentarea a avut loc in fata membrilor Comisiei de Administratie Publica de la Camera Deputatilor in cadrul unei dezbateri publice despre rezolvarea problemelor de trafic.
In conditiile in care in Bucuresti se largesc strazi pentru tranzitarea centrului orasului, se fac pasaje si strapungeri, iar primarul general vrea chiar o autostrada suspendata, administratia din Viena doreste sa scoata din oras cele doua autostrazi care merg spre centrul capitalei austriece.
"O autostrada este pe malul Dunarii si, desi nu este chiar atat de aglomerata, blocheaza dezvoltarea zonelor din jur, separand orasul de rau. Nu ai cum sa traversezi dintr-o parte in alta, ceea ce produce o separare. A doua autostrada a fost proiectata pentru un trafic de 70.000 de masini pe zi, iar acum s-a ajuns la 200.000 de masini pe zi, ceea ce duce la blocaj, cozi care se intind pe kilometri. Nu o putem largi pentru ca este in oras, aproape de zone construite. In anii 70, pentru ca nu aveam cum sa sporim capacitatea autostazilor, le-am inaltat. Acum, cand ne uitam in urma, consideram ca aceasta a fost cea mai mare greseala pe care a facut-o orasul", a explicat Markus Tomaselli.
Cu alte cuvinte, nu construirea de drumuri noi rezolva problema traficului in orase. Dezvoltarea transportului in comun si conectarea acestuia cu un sistem de parcari, crearea de benzi pentru biciclete si dezvoltarea spatiilor pietonale sunt cheia