1 din 3 spaţii comerciale nu are un concept viabil de durată
Comercianţii locali preferă să-şi facă singuri planurile şi nu solicită consultanţă
Majoritatea retailerilor din România şi-au construit afacerile pentru un profit imediat, fără a crea o strategie pe termen lung, lucru relevat în spaţiile pe care le deţin care nu sunt concepute pentru perioade mai lungi de timp, este de părere compania elenă Stirixis. Oficialii companiei estimează că în următorii 3-5 ani tot mai mulţi retaileri se vor orienta către identificarea unor concepte-cheie în amenajarea magazinelor, barurilor, restaurantelor etc.
"În prezent, doar circa 30% din dezvoltările existente în piaţa de retail locală sunt realizate în baza unor criterii ce respectă principiile unui business durabil", se arată într-un studiu al companiei, remis ieri redacţiei.
Potrivit sursei citate, dezvoltarea unui concept viabil pe termen lung implică o serie de elemente- cheie, precum: o strategie coerentă, studii solide de fezabilitate şi sustenabilitate.
Un alt factor crucial care trebuie luat în calcul în realizarea unui concept solid este modul în care angajaţii influenţează recuperarea investiţiei şi implicit profitabilitatea acesteia.
"La nivelul pieţei din România, am observat o reţinere din partea investitorilor în ceea ce priveşte colaborarea cu o companie care să se ocupe de toate aspectele legate de crearea unor spaţii care vând, inclusiv crearea unor concepte, datorită percepţiei că aceste servicii implică bugete mai mari. Realitatea este însă că lipsa unei consultanţe oferite de o astfel de companie poate fi mult mai costisitoare pe termen lung. De exemplu, alegerea unui concept greşit poate însemna sfârşitul unei afaceri", a declarat Alexander Athanassoulas, CEO Stirixis.
În conceperea unui spaţiu comercial orice detaliu contează
Designul s