Duminicile au din nou un spaţiu sacru, rezervat celor două ore de emisie de pe marile circuite ale lumii. Formula 1 a înviat! Care sunt cauzele revenirii spectaculoase ale acestui sport, căzut până acum un an în marasmul unor curse lipsite de orice interes?
Sebastian Vettel este protagonistul acestui sezon de Formula 1, cu 4 curse din 5 câştigate şi un loc 2, fapt pentru care deja interesul se mută pe ce se întâmplă în lupta pentru celelalte locuri de pe podium. Talentul germanului este însă doar o parte a poveştii, într-un sport renăscut din propria cenuşă în care primadonele au monoposturi echipate cu motoare franţuzeşti, iar luptele se dau cu pneuri italiene, în dueluri duse de multe ori până la ultimul tur de pistă.
Dominaţia Renault
Remarcabile sunt în primul rând rezultatele motorizărilor Renault în F1, monoposturile RB7 ale lui Vettel şi Webber impunând un ritm infernal pentru restul concurenţilor. Propulsorul RS27 a funcţionat perfect până acum, iar fiabilitatea acestuia le permite piloţilor să se concentreze pe curse. Dar liderii clasamentului nu sunt singurii care pilotează motorizări Renault - echipa Lotus Renault GP, cu al său monopost R31, a obţinut, de asemenea, rezultate bune, fiind actualmente plasată în urma celor de la McLaren-Mercedes şi Ferrari. Reuşita lui Nick Heidfeld, care plecat din spatele grilei în Spania şi a terminat pe locul 8, în puncte, spune totul. În fine, deşi încă nu au intrat în puncte, cei de la Team Lotus, propulsaţi tot de motoare Renault, arată că au potenţial. O dominaţie franceză aşadar, care nu dă semne de domolire prea curând.
Secretul Pirelli
Intrarea Pirelli în Formula 1 este un element principal al transformării pozitive prin care trece F1 actualmente: pneurile italieneşti sunt gândite pentru spectacol, necesitând 3, 4 sau chiar 5 intrări la boxe pentru înlocuire, precum şi strategii diferi