Producatorul bulgar de placi ceramice KAI Group, detinut de fondul american de investitii Advent International, estimeaza ca o crestere de 1-2% a economiei romanesti s-ar traduce intr-o majorare a pietei locale de gresie si faianta cu 5-10%.
“Piata de placi ceramice a atins anul trecut cel mai scazut nivel de vanzari. Sunt foarte multi investitori, fie ca vorbim de persoane fizice sau de firme, care vor sa-si faca acum o casa, pentru ca este unul dintre momentele oportune, avand in vedere ca pretul la materialele de constructii s-a redus semnificativ fata de perioada de boom. In plus, un avans al economiei va ajuta cu siguranta si piata. Cred ca o majorare a economiei de 1-2% in 2011 s-ar traduce intr-o crestere a pietei de 5-10%”, spune Catalin Rotaru (foto), country manager al KAI Ceramics, subsidiara locala a grupului bulgar.
Economia locala a crescut cu 0,6% in primul trimestru al anului, dupa cum a anuntat recent Institutul National de Statistica (INS). Pentru 2011, Fondul Monetar International (FMI) si Comisia Europeana (CE) estimeaza un avans economic de 1,5% in Romania, in vreme ce Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a revizuit prognoza de crestere a Produsului Intern Brut (PIB) la 1,8% in 2011, de la 1,1%, cat estima in ianuarie.
Anul trecut, cand economia s-a redus cu 1,3%, piata de placi ceramice (gresie si faianta) s-a mentinut la un nivel constant in raport cu 2009, respectiv 25 de milioane de metri patrati, din punct de vedere al volumului, si circa 130 de milioane de euro, ca valoare, potrivit estimarilor companiei.
Importatorul de placi ceramice a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 17 milioane de euro, de peste doua ori mai mult decat rezultatul de opt milioane de euro pe care l-a consemnat in 2009, pe fondul cresterii numarului de distribuitori si a gamei de produse.
In conditiile i