Fabrice Cambolive, administratorul unic al importatorului Renault-Nissan România, consideră că programul de casare este benefic și că actuala cotă de piață este suficientă pentru Renault.
Scăderea dramatică a înmatriculărilor de autoturisme noi din România a afectat toate mărcile importante prezente pe piață. Numai că, în timp ce unele branduri au scăzut mai puțin decât piața, majorându-și cota, altele au avut un recul mai puternic și au pierdut teren. Așa se face că principalele mărci de import, Volkswagen, Skoda și Renault, au fost nevoite an de an, începând cu 2008, să se lupte pentru un număr tot mai mic de clienți. Dacă în 2007 Renault era liderul pieței importurilor, având o cotă de 9,22%, în acest an a coborât până la 7,30%.
În schimb, cota VW a urcat de la 7,48%, în 2007, la 10,08%, iar cea a Skoda, de la 7,41% până la 10,65%. Totuși, pierderea din segmentul autoturismelor a fost compensată de Renault printr-un puternic avans în zona vehiculelor comerciale ușoare, unde a atins, în 2011, o cotă de 10,1%.
„Condițiile de piață au fost foarte dificile în acest an. Marea problemă, până acum, a fost legată de vânzările către persoane fizice, acestea așteptând demararea programului Rabla. Totuși, Renault a compensat deficitul de vânzări către particulari prin creșterea vânzărilor pentru flote. De la începutul anului, circa 60% din vânzările mărcii au fost către firme și doar 40% către persoane fizice“, a declarat pentru Capital Fabrice Cambolive, șeful importatorului Renault-Nissan România.
Potrivit acestuia, o valoare totală a pieței la sfârșitul lui 2011 este foarte greu de estimat, însă poziția echilibrată și reînnoirea gamei din ultimii doi ani va ajuta marca să se mențină la circa 8% din piață.
Programul „Rabla“ trebuie să continue
Oficialul Renault este de părere că programul de casare este un element extrem de im