Vânzările de ciment - produs care dă ora exactă în piaţa construcţiilor - revin uşor-uşor pe creştere, după scăderile abrupte consemnate de la venirea crizei, însă reprezentanţii celor trei mari producători, Carpatcement, Holcim şi Lafarge, se feresc de declaraţii triumfaliste, sunt prudenţi în estimări şi aşteaptă începerea marilor proiecte de infrastructură promise de stat.
Holcim şi Lafarge, doi dintre principalii jucători care îşi dispută piaţa locală de profil, au încheiat primul trimestru pe plus, raportat la volumele livrate.
Astfel, elveţienii de la Holcim au avut vânzări mai mari cu 15,7%, iar francezii de la Lafarge au consemnat un avans de 4,7%. Nemţii de la HeidelbergCement, activi în România sub denumirea Carpatcement Holding, au vândut în perioada ianuarie-martie un volum similar celui din aceeaşi perioadă a anului trecut, dar livrările au înregistrat variaţii mari în funcţie de regiuni.
Reprezentanţii Holcim (România), compania aflată în pole-position din punctul de vedere al avansului volumului de vânzări după primele trei luni, spun că livrările au fost influenţate în principal de vremea favorabilă, care a permis derularea unor lucrări restante din anii trecuţi. În primul trimestru de anul trecut vânzările au fost influenţate negativ de condiţiile meteorologice nefavorabile prelungite până în luna aprilie, a precizat Daniel Bach, directorul general al companiei.
Pe de altă parte, reprezentanţii Lafarge spun că vremea a fost un impediment pentru construcţii. "În 2011, rezultatele pe primele luni ale anului au fost influenţate de un sezon rece prelungit, nefavorabil construcţiilor, iar - în ansamblu - nu avem vizibilitate mai mare ca în ultimii doi ani", a afirmat Philippe Questiaux, preşedinte şi director general al Lafarge Ciment (România). El a adăugat că miza ieşirii din această incertitudine economică este legată