Românii se aseamănă cu ruşii în ceea ce priveşte consumul de ţigări: sunt foarte ataşaţi de mărcile de ţigarete şi lasă pachetele la vedere, pe mese. "Am fost în cluburi, baruri şi m-am uitat. Toţi au pachetele de ţigări pe masă, la vedere. La fel e şi în Rusia", a declarat Sergey Slipchenko, managing director Philip Morris România şi Bulgaria, cu ocazia unei întâlniri cu presa. "Pentru români, am observat eu, acţiunea de a fuma nu se rezumă doar la actul în sine, este şi ceva de imagine", a adăugat el.
După ce a lăudat eforturile Guvernului în ceea ce priveşte lupta împotriva contrabandei cu ţigări, care a scăzut, ca pondere în piaţa totală, de la 36% în 2010 la sub 15% la începutul acestui an, Slipchenko a anunţat că fabrica Philip Morris din România va exporta ţigări în Japonia.
"Fabrica din România a fost aleasă să acopere această nevoie temporară de importuri de ţigarete de către Japonia. În total vorbim despre 250-300 de milioane de ţigarete. Nu volumul contează atât de mult cât faptul că prin aceste comenzi a fost recunoscută calitatea deosebită a ţigaretelor produse în România. Piaţa niponă este foarte competitivă iar faptul că fabrica din Otopeni a fost aleasă să exporte acolo este o laudă meritată", a adăugat el.
În momentul de faţă, fabrica Philip Morris, situată în zona Otopeni, din Capitală, exportă aproape 80% din producţie, în cea mai mare parte în alte state UE, cea mai importantă piaţă fiind Italia.
Anul trecut, România a exportat ţigări în valoare totală de aproximativ 360 de milioane de euro, conform Ziarului Financiar, echivalentul a 1% din totalul exporturilor.
Un alt exportator important de ţigarete este Japan Tobacco International (JTI), care în 2010 a livrat peste graniţă circa 35% din producţia fabricii din zona Pipera, din Capitală. Printre principalele pieţe de export ale JTI din UE se numără Germania.
Rom