Un parc de retail însumând 58.000 de metri pătraţi şi care va fi inaugurat în toamna acestui an este prima fază a proiectului comercial Colosseum dezvoltat în zona Chitila din Bucureşti şi a cărui construcţie a început în septembrie 2010.
La final, în perioada 2013-2014, Colosseum va fi cel mai mare mall din ţară cu 480 de magazine desfăşurate pe o suprafaţă de 137.000 de metri pătraţi, dintr-un total de 190.000 de metri pătraţi construiţi.
Primul termen în august
Pentru comparaţie, viitorul mall Colosseum va avea o suprafaţă aproape dublă comparat cu cel mai mare mall aflat deja în funcţiune în România, AFI Palace Cotroceni finalizat în 2005, cu o suprafaţă închiriabilă de 76.000 metri pătraţi şi 250 de spaţii de închiriat).
Şi în comparaţie cu centrul comercial din nordul Capitalei, Băneasa Shopping Center, numărul spaţiilor comerciale din mall -ul Colosseum va fi de două ori şi jumătate mai mare. Suprafaţa totală a ansamblului Colosseum va acoperi nu mai puţin de 600.000 de metri pătraţi.
Dacă ne referim la suprafaţa spaţiilor comerciale din mall, Colosseum se apropie la dimensiuni de Stratford City din Londra (176.000 de metri pătraţi) şi care va fi, după terminarea lucrărilor cel mai mare din Europa, desfăşurat pe o suprafaţă totală care depăşeşte 100 de hectare de teren.
70% din spaţii, deja ocupate
In august, în cadrul complexului, urmează să se deschidă primul magazin din România al companiei Leroy Merlin DY. Leroy Merlin e al patrulea cel mai mare lanţ de bricolaj de tip Do-it-Yourself, din lume. Urmează apoi, în noiembrie deschiderea supermarketului Carrefour şi galeria comercială din Carrefour. Potrivit reprezentanţilor companiei, în prezent, peste 70% din parcul de retail este deja închiriat
Investiţia totală este de 350 milioane de euro. şi va asigura aproximativ 5.000 de locuri de mun