O bună parte a mallurilor din Bucureşti par a fi ieşit din criză, în condiţiile în care numărul de spaţii goale s-a redus. Cu toate acestea, niciun proiect nu scapă fără cel puţin zece "găuri" în mixul de chiriaşi, semn că perioada în care erau formate liste de aşteptare pentru intrarea retailerilor în malluri este încă departe.
Faţă de luna august a anului trecut, când în cele opt malluri din Bucureşti (exceptând alte formate comerciale, precum parcuri de retail sau galerii ale hipermarketurilor) erau circa 202 spaţii goale, lucrurile s-au îmbunătăţit semnificativ.
Revista Business Construct a numărat la jumătatea lunii mai 153 de spaţii goale în proiectele Băneasa Shopping City, Bucureşti Mall, City Mall, Cotroceni Park, Grand Arena, Liberty Center, Plaza România şi Sun Plaza, în scădere cu 24%, spaţii la care se adaugă unităţile disponibile la etajul proiectului Grand Arena, unde este mai uşor să numeri spaţiile ocupate decât pe cele libere.
Mallurile nu sunt doar "locuri de promenadă", ci şi o oportunitate de afaceri, atât pentru marile lanţuri de comerţ, cât şi pentru antreprenorii locali, care pot beneficia, contra cost, de zecile de mii de vizitatori ai acestor proiecte. În aceste condiţii, reducerea numărului de spaţii goale din mallurile Capitalei reprezintă un semnal care indică clar faptul că investitorii şi-au recăpătat încrederea în piaţa locală de consum, iar proprietarii de centre comerciale au devenit mai flexibili la noile realităţi ale pieţei.
Scăderea numărului de spaţii goale s-a simţit în special în cele trei proiecte dominante ca dimensiuni din Bucureşti: Băneasa Shopping City (nord), Cotroceni Park (vest) şi Sun Plaza (sud).
Astfel, în Băneasa mai erau doar 12 spaţii neocupate, faţă de 22 în luna august, iar pe câteva din pânzele care acopereau vitrinele spaţiilor fără magazine erau inscripţionate siglele ş