În Bucureşti s-a înfiinţat un call-center prin care pacienţii pot lua legătura cu medici specialişti contra unei taxe la minut. Mircea Beuran, Dan Prelipceanu şi mulţi alţi medici pot fi contactaţi de oricine, contra cost, prin telefon.
Aproximativ 45 de medici, majoritatea din Bucureşti, lucrează pentru call-centerul SanTel. Printre aceştia se regăsesc nume cunoscute din lumea medicală, cum ar fi prof. dr. Mircea Beuran, fostul ministru al Sănătăţii, sau prof. dr. Dan Prelipceanu, directorul medical al Spitalului de Psihiatrie „Alexandru Obregia". Reprezentanţii SanTel spun că medicii au fost de acord să lucreze în acest sistem pentru că petrec foarte mult timp zilnic la telefon cu pacienţii, iar acest timp va fi valorificat.
Centre de permanenţă în loc de spitale şi aziluri, în localităţile Ştei şi Bratca
„Un medic are cel puţin două telefoane dintre care a ales un număr pe care poate fi sunat prin call-center. Poate fi contactat astfel atât de pacienţii lui, cărora le dă el numărul, cât şi de pacienţii noi, care intră pe site-ul nostru şi care au nevoie de o opinie sau de un sfat. Medicii văd pe afişaj că sunt apelaţi prin intermediul call-centerului, aşa că răspund, pentru ca pacienţii să nu fie lăsaţi să aştepte", ne-a spus Raluca Anghel, PR Manager SanTel. Fiecare apel este taxat cu 1,5 sau 2 euro+ TVA/minut. Banii se împart între call-center şi medic, în proporţii stabilite confidenţial de părţi.
Medicii nu pun diagnostice la telefon
Specialiştii care colaborează cu acest call-center spun că este un serviciu benefic, dar că nu pot pune diagnostic prin telefon. „Am fost sunat de vreo trei ori săptămâna trecută prin call-center. De exemplu, un pacient avea insomnii şi a luat un tratament naturist. Eu l-am consiliat în privinţa dozajului, i-am vorbit despre calitatea produsului, dar nu pot pune un diagnostic. Dacă insomnii