Dacia va participa luna viitoare la cursa Pikes Peak International Hill Climb, cea mai dificilă şi cea mai cunoscută cursă de coastă din lume, cu Duster „No Limit”, un model unicat de 850 CP şi pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu învingător la Trofeul Andros.
Pikes Peak International Hill Climb se va desfăşura pe 26 iunie la Colorado în Statele Unite.
Dacia Duster „No Limit” este un vehicul cu performanţe extraordinare. Este adaptat de către echipele de la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare) şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care oferă expertiza unică în ceea ce priveşte competiţiile auto pe toata durată proiectului şi care furnizează anumite piese.
Dacia Duster „No Limit” este conceput conform regulamentului tehnic din categoria „Unlimited” unde concurează vehiculul: fără limitări de putere sau de cilindree, fără constrângeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica maşinii.
Sub caroseria din fibra de sticlă, Dacia Duster „No Limit” ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:
- Un motor de 850 CP: pregătit de către Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No Limit” este conceput pentru a maximiza performanţele vehiculului în ciuda altitudinii la care urmează să se desfăşoare proba (altitudinea de pornire: 2.860 m / cea de sosire: 4.300 m).
- O cutie de viteze specifică: motorul este cuplat la o cutie de viteze secvenţială Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru a putea să folosească la maxim puterea motorului permiţând schimbări de viteză precise şi rapide.
- O aerodinamică foarte avansată: Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit” nu sunt decât arare