Magazinele online inscrise in competitia Galei Premiilor eCommerce de anul acesta vor putea testa tehnologia neuromarketingul. Aceasta inregistreaza starea emotionala a clientului atunci cand identifica un produs pe care ar vrea sa-l cumpere, il achizitioneaza sau doar acceseaza site-ul care vinde bunul respectiv. Despre cat costa aceasta tehnologie, dar si despre companiile care o practica deja, precum Coca-Cola sau Google, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Andrei Radu, organizatorul Galei Premiilor eCommerce.
DailyBusiness.ro: Care este compania inventatoare a acestei aplicatii?
Andrei Radu: Exista cateva companii la nivel mondial care, in acest moment, dezvolta echipamente specifice tehnologiei neuromarketing. Nu va pot dezvalui numele companiei care a dezvoltat echipamentul pe care noi il utilizam datorita unui contract de confidentialitate semnat de ambele parti. Pe de alta parte, inventia neuromarketingului poate fi considerata inventie in adevaratul sens al cuvantului, doar datorita aplicabilitatii in sfera comerciala si de marketing, dar tehnologia care sta la baza neuromarketing se bazeaza pe un secol de cercetare stiintifica in domeniul eletroencefalografiei si, mai nou, a imagisticii prin rezonanta magnetica. Cu alte cuvinte, nu este un teritoriu virgin, neexplorat pana acum, ci are la baza studii aprofundate, indeosebi medicale, despre cum reactioneaza creierul uman la diversi stimuli din punct de vedere al starilor emotionale si afective.
DB: Cum va testa aplicatia, mai exact, starea emotionala a clientului?
AR: Procedura testarii este astfel: utilizatorul sau testerul este asezat in fata unui PC pe care sunt instalate doua aplicatii: una din ele captureaza ecranul utilizatorului (tot ceea ce face, miscari de mouse, clickuri, inclusiv - prin intermediul unui webcam - expresia faciala a testerului). Cea de-a doua aplica