Chiar dacă a intrat în vigoare ordonanţa care le interzice firmelor de colectare a fierului vechi să mai cumpere materiale provenite din activitatea feroviară, hoţii continuă să dea iama la şinele de cale ferată, semn că şi firmele de profil îşi văd liniştite de treabă. În Timiş, lunar, au loc circa zece cazuri de furt pe raza Regionalei C.F.R., spun reprezentanţii Poliţiei Transporturi.
Furturile de şine de cale ferată, la ordinea zilei
În ultimii ani, căile ferate române au fost de nenumărate ori ţinta hoţilor de fier vechi, care, pe lângă pagubele materiale mari, au pus în pericol chiar circulaţia trenurilor. În timp ce hoţii de fier vechi se mulţumesc cu preţuri infime pentru bunurile furate de pe calea ferată, pagubele create în realitate sunt imense. La nivel naţional, peste 200 de trenuri au înregistrat întârzieri de peste 8.000 de minute, ca urmare a furturilor comise la calea ferată, anunţau reprezentanţii C.F.R.
Pentru amploarea furturilor din zona de activitate, reprezentanţii C.F.R. acuzau lipsa unei legislaţii care să interzică firmelor de colectare de fier vechi să primească de la persoane fizice materiale care provin din activitatea feroviară. Chestiunea s-a crezut aproape rezolvată, odată cu adoptarea unei ordonanţe de urgenţă, la finele lunii martie. Potrivit ordonanţei, operatorii care nu vor respecta această prevedere riscă amenzi cuprinse între 20.000 şi 40.000 de lei. Mai mult, cei care realizează activităţi de colectare a deşeurilor industriale reciclabile riscă să-şi piardă chiar autorizaţia de colectare dacă vor încălca această regulă.
„Contravenientul va achita, pe lângă amenda contravenţională, şi un tarif de despăgubire, în cuantum egal cu valoarea elementelor feroviare, în contul C.N. C.F.R. S.A., C.F.R. Călători sau C.F.R. Marfă, după caz, şi va reveni acesteia ca venit extrabugetar. Su