Danone România, cel mai mare producător local de iaurturi, spune că la cât de scăzut este consumul românilor, criza nici măcar nu s-a simţit pe acest segment. Pe de altă parte însă, tot acest consum mic reprezintă oportunitatea de creştere în ochii francezilor care vor demara anul acesta lucrările la extinderea capacităţii de producţie din Bucureşti şi vor angaja noi oameni.
Danone a ajuns anul trecut la afaceri de 476 de milioane de lei (113,3 milioane de euro), în creştere cu 10% comparativ cu 2009, principalii factori pe care s-a bazat această evoluţie pozitivă fiind lansările de produse şi promoţiile.
"Am menţinut preţurile, deci creşterea afacerilor nu a venit din scumpirea produselor, ci din volume de vânzări mai mari", explică Bogdan Ioachim, director de comunicare, nutriţie şi ştiinţă în cadrul Danone România.
Potrivit reprezentanţilor companiei, piaţa de iaurturi a crescut anul trecut cu 6,6%, iar cea de produse lactate proaspete cu 3%, fiind unele dintre puţinele segmente care au reuşit să înregistreze plusuri în cel de-al doilea an de criză în România.
"Consumul este atât de scăzut, încât nu a existat criză", spune Stephane Batoux, directorul general al Danone România. Statisticile europene demonstrează acest lucru. Astfel, dacă un român nu consumă mai mult de cinci kilograme de iaurt pe an, un francez mănâncă 38 de kilograme, iar un olandez 40 de kilograme. Bulgarii la rândul lor au consumul de iaurt în ADN, după cum spun reprezentanţii Danone, vecinii de la sud consumând circa 12 kilograme pe an.
Datele oferite de reprezentanţii Danone se referă la brandurile existente pe piaţă, dar nu include însă autoconsumul sau achiziţiile cumpărătorilor din pieţele tradiţionale, o zonă care asigură în continuare o parte importantă din consumul gospodăriilor din România. "Pariul meu personal este o dublare a acestui consum într-un inter