Retailerul german Lidl, care a pornit cea mai puternică ofensivă din comerţul local în ultimii ani, şi-a trecut pe lista de priorităţi pentru deschiderea de magazine toate oraşele cu peste 30.000 de locuitori, adică aproape 80 de localităţi care corespund acestui criteriu.
"Interesul nostru se îndreaptă în general către locaţii aflate în oraşe cu peste 30.000 de locuitori", a fost unul dintre puţinele răspunsuri pe care ZF le-a primit de la reprezentanţii companiei germane, care au mai confirmat doar că primele magazine cu brandul Lidl se vor deschide în acest an, fără a preciza calendarul inaugurărilor sau numărul de magazine care urmează să fie deschise.
Pe de altă parte, site-urile şi reprezentanţii mai multor primării din ţară au confirmat pentru ZF că au fost oferite autorizaţii de construcţii pentru magazine Lidl, iar şantierele grupului german sunt situate în multe cazuri foarte aproape de alţi competitori.
Germanii au cumpărat toate terenurile pe care au construit sau urmează să construiască magazinele. "Nu se pot construi pe un teren închiriat decât clădiri cu caracter provizoriu", spun reprezentanţii departamentului de urbanism ai Primăriei din Suceava, unde Lidl construieşte o unitate, în apropiere de localitatea Şcheia.
Pentru deschiderea de noi magazine Lidl s-a orientat atât către oraşe mari, cu peste 100.000 de locuitori, precum Timişoara, Ploieşti, Galaţi şi Baia Mare, cât şi către localităţi mai mici, cu circa 30.000 -50.000 de locuitori, precum Mangalia, Oneşti, Rădăuţi sau Zalău.
Lupta pentru cel mai extins lanţ din comerţ
La intrarea pe piaţa locală retailerul şi-a asigurat o poziţie importantă după ce a preluat în februarie anul trecut reţeaua de circa 100 de magazine de tip discount Plus, după ce discuţiile au început încă din 2009. Consiliul Concurenţei a aprobat tranzac