Cum apare Capitala pe harta turistică a României, din perspectiva bucureştenilor? La o privire de ansamblu, nu prea apare. Castelul Bran, Peleş, Valea Prahovei, mănăstirile din Moldova şi Bucovina - acestea sunt principalele opţiuni ale bucureştenilor care-şi planifică vacanţele în ţară. Totodată, mulţi dintre locuitorii Capitalei ar putea descrie pe îndelete alte locuri din România, mai puţin propriului oraş. Ba mai mult, bucureştenii tind să-şi subevalueze oraşul şi-şi menţin o părere negativă despre el.
Din nevoia de evadare din oraş sau din cauza „stilului tipic românesc", locuitorii Bucureştiului nu cunosc oraşul în care trăiesc, îl subapreciază şi trec cu vederea frumuseţile turistice pe care le are, potrivit declaraţiilor consultantului în turism, Traian Bădulescu.
Braşovul atrage tot mai mulţi turişti
Astfel, pachetele turistice pentru vizitarea oraşului sunt puţine, iar acelea care există sunt destinate, mai degrabă, străinilor. De altfel, majoritatea agenţiilor turistice se rezumă la oferte de cazare în Bucureşti. Motivul: nu există cerere pe piaţă, spun reprezentanţii operatorilor.
„Nu avem pentru că nu se cere"
Am ales aleatoriu zece agenţii, atât companii mari, cât şi mai mici, şi am sunat pentru a afla dacă oferă pachete turistice de o zi pentru vizitarea Bucureştiului. Răspuns cel mai des întâlnit a fost „Nu avem". Din cei zece operatori, doi s-au oferit totuşi să conceapă o ofertă. Preţul propus, care includea prezentarea Capitalei şi a principalelor obiective turistice pe parcursul unei zile, variază între 50 şi 70 de euro de persoană.
Secretarul general al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România, Ioana Dobrescu, a explicat fenomenul: „Publicul ţintă pentru vizitarea Bucureştiului sunt turiştii străini, nu cei români, iar de astfel de oferte se ocupă, în general, agenţiile de incoming,