Reuters a publicat azi un reportaj dur despre situaţia şoselelor din ţara noastră, intitulat "Drumurile României către nicăieri". Agenţia de presă relatează o întâlnire dintre şefa Transporturilor, Anca Boagiu, şi mai mulţi investitori germani. În reportaj, Boagiu este descrisă drept "o femeie mică de statură, cu părul negru prins într-un coc sever, care a fost prezentată drept ministrul responsabil cu recuperarea timpului pierdut".
În cadrul întâlnirii, Boagiu a prezentat mai multe hărţi cu drumuri încă neconstruite şi proiecte ambiţioase, cum ar fi noi şosele, căi ferate modernizate, porturi şi aeroporturi. Totuşi, de la etajul 21 al hotelului unde a avut loc conferinţa, se putea vedea exact situaţia Bucureştiului: "blocaje peste blocaje, kilometri întregi sufocaţi de trafic", scrie Reuters.
"Scopul meu este să recuperez întârzierile din infrastructură", le-a spus atunci Boagiu investitorilor, de sub ochelarii fără rame. Reuters scrie că decalajul dintre vorbele oficialului şi realitate este uriaş, fiind mai degrabă specific ţărilor din Africa sau Asia decât Uniunii Europene.
În articol se menţionează şi că România va primi 4,6 miliarde de euro, până în 2013, pentru infrastructura transportului. Din bani însă ţara noastră a "reuşit" să consume doar 47 de milioane de euro. "Dacă Boagiu nu găseşte o modalitate să grăbească proiectele şi să folosească fondurile, România le va pierde", scrie Reuters.
La fel ca ţările care s-au îmbogăţit subit din zăcămintele de petrol, statele foste comuniste care accesează fonduri europene se află atât în faţa unei binecuvântări, cât şi a unui blestem, notează agenţia de presă. Reuters precizează că ţările din fostul bloc comunist primesc, în total, 160 de miliarde de euro, între 2007 şi 2013, pentru a prinde din urmă celelalte state din UE.
Totuşi, sursa citată se întreabă ce se va întâmpla dacă o ţară c