Economia judeţului nostru a crescut cu 3.2 miliarde de lei. Argeşul a încheiat recesiunea cu un produs intern brut mai mare decât la începutul ei. Această creştere se datorează Uzinei Dacia care a produs maşini în mare parte pentru export.
Site-ul econtext.ro a realizat o analiză a modului în care au evoluat judeţele ţării în recesiune, care dintre ele s-au îmbogăţit şi care au sărăcit. Locul fruntaş în topul zonelor unde economia a crescut îl ocupă Argeşul. Judeţul nostru s-a îmbogăţit de pe urma recesiunii, economia înregistrând o creştere semnificativă, de 3,2 miliarde de lei în perioada 2009-2010, de la 17,55 miliarde de lei pana la 20,75 miliarde de lei.
Duster-ul a scos Argeşul din criză
Explicaţia acestei valori considerabile o reprezintă Uzina Dacia, motorul economiei argeşene care a propulsat judeţul pe primul loc în ţară datorită vânzărilor de maşini. În perioada 2009-2010 Uzina Dacia a vândut peste 660.000 de maşini, cele mai multe mergând la export, 581.413 de unităţi, iar 78.592 de maşini au ajuns la clienţii din ţară. Cel mai mare succes l-a avut modelul Dacia Duster, acesta reuşind în primul an de comercializare să fie comandat în peste 100.000 de unităţi. Numai în România, anul trecut s-au vândut 4.826 de SUV-uri produse de Dacia.
“ În prezent, jumătate din cele 65 de vehicule fabricate în fiecare oră la Mioveni sunt Duster. De la lansarea sa, la jumătatea anului 2010, pe plan mondial au fost vândute aproape 127.000 de unităţi Dacia Duster. Dacia Duster s-a impus ca lider de vânzări în segmental său pe piaţa din România, cu cu 4.826 unitati vandute in cursul anului trecut”, au declarat reprezentanţii uzinei de la Mioveni.
PIB-ul a crescut cu 2%
La capitolul productivitate, conform estimărilor Comisiei Naţionale de Prognoză, anul acesta judeţul Argeş se situează pe locul patru la produsul intern