Serviciile de tip Internet banking devin tot mai importante in strategiile bancilor si sunt tot mai utilizate de clientii acestora, care pot plati facturi sau pot face transferuri din fata unui calculator, fara a se deplasa la banca. Reprezentantii din domeniu, chestionati de DailyBusiness.ro, sunt de parere ca aceste servicii vor continua pe un trend ascendent si in perioada urmatoare.
"Internet banking-ul reprezinta unul dintre cele mai dinamice servicii oferite de sistemul bancar", au declarat oficialii CEC Bank.
Marian Ignat, director Directia Direct Banking in Bancpost, preconizeaza ca aceasta piata isi va pastra si in 2011 ritmul de crestere de peste 10%.
La randul loc, reprezentantii Millennium Bank au declarat ca serviciile de acest tip devin tot mai importante in strategiile bancilor si in viata clientilor. "Dovada sta in faptul ca bancile raporteaza cresteri de la an la an, atat ale numarului de utilizatori, cat si al celui de operatiuni realizate prin Internet banking".
De asemenea, oficialii Directiei Canale Alternative din cadrul Alpha Bank au precizat ca in urmatorii ani se asteapta la o crestere a numarului de clienti de internet banking, atat la nivelul pietei cat si la nivelul bancii.
Acestia au enumerat factorii care vor contribui la mentinea acestui trend: cresterea accesului la tehnologie (rata ridicata de penetrare a serviciilor de internet), nevoia de a avea un control mai strict al resurselor financiare, costurile relativ reduse ale serviciilor (majoritatea bancilor ofera comisioane avantajoase la tranzactiile prin internet banking fata de aceleasi tranzactii efectuate la ghiseu).
Ei au mai subliniat ca serviciul de Internet banking poate fi utilizat oricand si de oriunde, permite efectuarea operatiunilor fara deplasare la banca, ceea ce se traduce in timp economisit si plus de