Strauss România, producătorul cafelei Doncafé, a ajuns anul trecut la afaceri de 214 mil. lei (circa 51 mil. euro), în scădere cu aproape 25% faţă de businessul înregistrat în 2009, potrivit datelor furnizate de companie.
Scăderea afacerilor a fost peste estimările de 10% lansate iniţial.
Pe de altă parte însă, Strauss şi-a bugetat pentru anul acesta afaceri de 232 de milioane de lei, în creştere cu 8% faţă de cele raportate anul trecut. Totodată, compania spune că va ajunge în 2011 la un număr de 295 de angajaţi, cu 57 de oameni mai puţin comparativ cu cei de la sfârşitul anului trecut, în contextul în care şi în 2010 producătorul de cafea a aplicat reduceri de personal.
Israelienii de la Strauss sunt compania care în 2008 au realizat cel mai mare rebranding de pe piaţa cafelei, având un buget de promovare de 6 milioane de euro pentru transformarea vechii Elita în Doncafé. Tot la începutul anului 2008 compania şi-a schimbat denumirea din Elite România în Strauss România.
Potrivit datelor disponibile, România ocupă locul 24 dintre cele 27 de ţări din Uniunea Europeană în funcţie de consumul anual de cafea pe cap de locuitor, conform informaţiilor Organizaţiei Mondiale a Cafelei, citate de Mediafax. Astfel, mai puţină cafea decât românii beau doar polonezii, irlandezii şi maltezii.
Astfel, cu o medie anuală de 2,3 kilograme pe cap de locuitor, consumul din România este de trei ori mai mic comparativ cu cel din Germania şi la jumătate faţă de cel din Austria. Spre comparaţie, fiecare bulgar bea anual 3,25 kilograme de cafea, mai mult decât ungurii - 2,67 kilograme sau cehii - 3,04 kilograme. Printre cei mai mari băutori de cafea din Europa se numără finlandezii, care consumă anual aproape 12 kilograme, şi danezii.
300 mil. euro
Potrivit unor estimări recente ale Strauss, piaţa a stagnat anul trecut la nivelul din 2009