Cine caută un nou mod de a-şi promova produsele ar trebui să "implanteze, în reclamă, sugestii referitoare la sex şi putere", scrie Business Insider.
Aceasta este publicitatea subliminală, care s-a născut în 1957, când un cercetător de piaţă a introdus frazele "beţi Coca-Cola" şi "mâncaţi popcorn" în timpul unui film. Cuvintele apăreau pe ecran doar 0,0003 secunde, timp berechet pentru subconştient să le preia, dar insuficient pentru ca privitorul să îşi dea seama de acestea. Autorul cercetării susţine că experimentul său a crescut vânzările de Cola cu 18,1% şi pe cele de popcorn cu 57,8 procente.
Business Insider se întreabă dacă într-adevăr creatorii de publicitate introduc mesaje subliminale în reclamele lor şi dacă acestea au vreun efect. Consultaţi galeria foto de mai jos, care prezintă unele dintre cele mai inspirate mesaje subliminale din reclame.
1. Gheaţa de pe cutia de Cola seamănă cu silueta unei femei bine proporţionate.
2. Această reclamă ar putea conţine un mesaj subliminal rasist, acela că patronii sunt albi, iar angajaţii - negri.
3. Cuvintele "Coca-Cola" apar pe unul dintre inelele din "Lord of the Rings".
4. Umbra muşchilor abdominali pare a avea forma unui organ sexual masculin.
5. Urma lăsată de lingură în cutia de îngheţată pare a avea forma unei femei goale.
6. Părţile subliminale (organul sexual de pe spatele femeii şi cuvântul "ex", adică fostul/fosta, sunt evidenţiate în partea dreaptă).
7. Numele companiei, sloganul şi imaginea duc cu gândul cu totul altceva decât la o firmă care produce haine.
8. Un dolar, simbolul puterii şi al bogăţiei, apare "ascuns" într-un sandwich de la KFC.
9. În timpul unei emisiuni gastronomice din SUA, pe ecran apare, pentru o fracţiune de secundă, o reclamă la McDonald's.
10. Întoarsă, acea