Preşedintele Asociaţiei Comunelor din România crede că funcţionarii din administraţiile locale pot încheia fără probleme poliţele obligatorii de asigurare. Reprezentanţii companiilor de asigurări spun că iniţiativa nu este rea, dar are carenţe, întrucât angajaţii primăriilor nu pot oferi consultanţă şi facilităţi, iar oamenii au nevoie în special de asta.
La 15 iulie expiră termenul-limită până la care persoanele fizice şi juridice sunt obligate să îşi asigure împotriva dezastrelor naturale, toate construcţiile cu destinaţia de locuinţă, din mediul urban sau rural, pe care le deţin în proprietate. Poliţa de asigurare trebuie să acopere cel puţin trei riscuri: cutremure, alunecări de teren şi inundaţii.
În funcţie de materialele utilizate la construcţia imobilului, prima obligatorie este de 10 sau 20 de euro, suma asigurată fiind de 10.000 sau 20.000 de euro. Potrivit Legii 260/2008, privind asigurarea obligatorie a locuinţelor, proprietarii care nu îşi asigură casele riscă o amendă între 100 şi 500 de lei, iar constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către primari şi persoanele împuternicite în acest sens, după 15 iulie 2011.
Iniţiativă bună, dar cu minusuri
Emil Drăghici, edilul de la Vulcana Băi şi preşedintele Asociaţiei Comunelor din România, propune guvernanţilor să aducă modificări Legii 260/2008, astfel încât poliţele de asigurare să fie încheiate prin intermediul funcţionarilor din primării.
„Voi iniţia demersuri pentru a demonstra că aceştia nu sunt incompatibili şi pot încasa sumele datorate pentru asigurarea obligatorie a locuinţei. Ei deţin informaţiile cu privire la locuinţele cetăţenilor, din ce sunt construite, unde se află etc. Ar fi normal să aibă şi dreptul de a încasa poliţele”, crede Emil Drăghici.
Evident, preşedintele Asociaţiei Comunelor din România consideră că acest serviciu treb