Segmentul cel mai neperformant a fost, încă o dată, telefonia fixă
Celelalte segmente au resimţit creşteri, cel mai activ fiind cel de internet mobil
Piaţa de telecomunicaţii din România a crescut în al doilea semestru al anului trecut cu un procent, avans constrâns de rezultatele slabe înregistrate de telefonia fixă, potrivit datelor ANCOM. Astfel, piaţa telefoniei mobile a crescut cu 1% în al doilea semestru din 2010, după o scădere cu 4% în prima parte a anului, şi a atins 24,6 milioane de cartele SIM active, în timp ce telefonia fixă a coborât cu 4%, la 3,89 milioane de abonaţi, potrivit datelor ANCOM.
"Deşi condiţiile economice dificile s-au menţinut şi în cel de-al doilea semestru al anului 2010, telefonia mobilă, serviciile de acces la internet, serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale şi serviciile de transmisiuni de date au înregistrat creşteri în această perioadă, doar telefonia fixă şi serviciile de linii închiriate înregistrând scăderi", a declarat, ieri, directorul Direcţiei Reglementare din cadrul ANCOM, Eduard Lovin.
El a arătat că numărul de utilizatori prin intermediul cartelelor preplătite active şi numărul cartelelor SIM aferente abonamentelor persoanelor juridice au înregistrat creşteri cu 2%, respectiv 0,1%, în timp ce numărul cartelelor SIM aferente abonamentelor încheiate de persoane fizice a scăzut cu 0,6%.
Telefonia fixă, "bolovanul" care trage piaţa în jos
Potrivit raportului ANCOM, pe segmentul telefoniei fixe, în a doua jumătate a anului 2010 s-au înregistrat scăderi pe linie, atât ale numărului de linii (-4%) - 4,5 milioane, numărului de abonaţi (-4%) - 3,89 milioane, cât şi ale traficului total (-7%) şi duratei medii a unui apel de voce (-2%). "Numărul de linii instalate persoanelor fizice a înregistrat o rată de scădere dublă comparativ cu cea a numărului de linii instal