În primul rând, costurile. 410 milioane de euro, plus 190suplimentat de la bugetul statului pentru finalizarea arenei.Înainte de asta, se cheltuiseră şi vreo 20 de milioane pentrudărâmarea vechii arene, "Lansdowne Road". Cheltuieli imense pentruo arenă care nu străluceşte prin absolut nimic. Cum s-a ajuns laasta, e o poveste care la noi ar fi de domeniul SF-ului: s-a ţinutcont de dorinţele comunităţii.
"Aviva Stadium" a fost construit în mijlocul cartieruluirezidenţial al Dublinului, ceea ce a atras însă numai probleme. Pelocul unde se înalţă acum arena era "Lansdowne Road" care, evident,a trebuit dărâmat. Imediat, municipalitatea a primit o listă lungăde semnături, prin care se cerea ca şinele de tren, care treceau pesub stadionul vechi, să rămână pe loc. La fel ca şi staţia de trende lângă arenă! Aşa că, din start, dărâmarea lui "Lansdowne" acostat imens, pentru că a trebuit să nu afecteze trenurile,tronsonul de cale ferată nefiind închis nici măcar o secundă!
Soarele-problemă
A urmat o nouă serie de probleme, tot legate de arhitecturastadionului. Pentru că o nouă petiţie venită din partea comunităţiii-a făcut pe constructori să apeleze şi la fonduri suplimentare şila tot felul de artificii. Anume, oamenii care locuiesc lângăstadion au cerut ca una dintre tribune (a doua) să fie mai micădecât cealaltă, pentru că altfel soarele n-ar fi ajuns în cartierpe tot parcursul zilei! Apoi, s-au luat şi măsuri pentru caliniştea cartierului să nu fie perturbată de prea multe ori: anume,s-a semnat un contract prin care primăria a asigurat că "AvivaStadium" va găzdui maximum 10 meciuri pe an!
Parcărilenu există!
O problemă cel puţin surprinzătoare: parcările! Vă vine săcredeţi sau nu, la "Aviva Stadium" acestea nu există! Tot cartierula trebuit să suporte şi înghesuiala maximă în zi de meci, pentru căîn jurul arenei nu era niciun s