România le-a luat-o înainte cu doi ani!
Ori nu e nimic nou sub soare, ori suntem noi nişte precursori! La mai puţin de doi ani de când fostul ministru al Turismului (în prezent al Dezvoltării) lansa cu tam-tam (şi scandal) brandul de ţară, iată că americanii ne calcă pe urme.
Au şi ei - ca şi noi - probleme. US Travel a semnalat autorităţilor faptul că cele 60 milione de turişti (între care 26 milioane de peste hotare) înregistraţi anul trecut reprezintă o scădere semnificativă pentru ultimul deceniu: de la 17% la 12,4%! Între factorii multipli ce au condus la acest declin declanşat de evenimentele teroriste din Septembrie 2001, cel mai important este considerat acela al lipsei unui program naţional de promovare a industriei călătoriilor şi turismului. Responsabilii din domeniu (în structura Executivului american nu figurează un departament al Turismului) au decis că este momentul să intervină, acordând marketingului rolul său global de selectare a unei felii corespunzătoare din piaţa turismului mondial. "Vom promova pentru prima dată piaţa Statelor Unite" - a declarat recent Stephen J. Cloobeck, preşedintele CTP (Corporation for Travel Promotion), adăugând: "Brandul USA a fost lansat!"
Cloobeck este preşedintele acestei nou formate structuri de parteneriat public-privat care îşi propune să dezvolte campanii de marketing pentru a atrage un număr cât mai mare de vizitatori în State. Acesta este, dealtfel, şi obiectivul actualei ediţii a Convenţiei Turismului American - POW WOW 2011 - organizată în aceste zile, la San Francisco, de către US Travel. Promovarea “Brandului USA" va constitui preocuparea de bază a CTP, campania de marketing urmând să folosească toate canalele media care stau la dispoziţie. Boardul CTP, care are reuniuni lunare, a avut deja o discuţie cu Secretarul Comerţului, Gary Locke. Deasemenea, încă din 2007, US Travel a conlucrat cu