Alături de lalele, saboţi şi mori de vânt, bicicleta este unul dintre simbolurile societăţii olandeze. Cele mai multe şi mai variate biciclete din lume, peste 18 milioane, se află în Olanda, iar vânzările de biciclete noi, dar şi second-hand, cresc de la an la an. Mersul pe bicicletă se învaţă din copilărie şi fiecare familie are cel puţin o bicicletă. Aceasta este folosită de toate păturile sociale şi încă mai pot fi văzuţi înalţi funcţionari de stat care vin la birou pedalând... Numeroase instituţii au biciclete de serviciu şi oferă angajaţilor asemenea mijloace de deplasare la preţ redus sau gratis, ca prime sau cadou. (...)
Alături de lalele, saboţi şi mori de vânt, bicicleta este unul dintre simbolurile societăţii olandeze. Cele mai multe şi mai variate biciclete din lume, peste 18 milioane, se află în Olanda, iar vânzările de biciclete noi, dar şi second-hand, cresc de la an la an. Mersul pe bicicletă se învaţă din copilărie şi fiecare familie are cel puţin o bicicletă. Aceasta este folosită de toate păturile sociale şi încă mai pot fi văzuţi înalţi funcţionari de stat care vin la birou pedalând... Numeroase instituţii au biciclete de serviciu şi oferă angajaţilor asemenea mijloace de deplasare la preţ redus sau gratis, ca prime sau cadou. Profesioniştii din sănătate (medici – în special de familie, asistenţi medicali, farmacişti, fizioterapeuţi, asistenţi sociali, psihologi etc.) folosesc intens bicicleta pentru vizite la domiciliu. Infrastructura Olandei este peste tot adaptată mersului pe bicicletă (rastele, parcări şi drumuri speciale) iar circulaţia bicicletelor este reglementată în amănunt. Bicicleta şi uzul ei fac parte din cultura şi mentalitatea olandezilor şi poate din aceste motive nu pot trece neobservaţi cei care nu pot merge pe bicicletă. Mersul pe bicicletă este considerat a fi o mişcare complexă, care solicită coor