După ce ascultă vreme de cinci minute raportul unui reprezentant italian al firmei Astaldi, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu îi ia vorba din gură şi prezintă concluzia: "Vraişte şi haos. Constructorilor ar trebui să le fie ruşine".
Ministrul se afla la capătul unui tur de forţă, o vizită pe şantierele viitoarelor tronsoane de autostradă dintre Medgidia şi Constanţa. În drumul ei a apucat să promită că spre sfârşitul verii se va putea circula între Medgidia şi Constanţa pe o cale cu dublu sens de circulaţie, a admirat schelete vechi de 1000 de ani într-un sit arheologic pe care îl vrea închis până duminica viitoare şi a afirmat că spre mijlocul verii se va putea ajunge de la Bucureşti la Constanţa în două ore şi jumătate cu trenul.
Prima oprire a Ancăi Boagiu a fost la canalul Dunăre - Marea Neagră, unde două poduri finalizate în proporţie de 70% ar trebui să facă loc autostrăzii. Noul tronson se va întinde pe malul drept al canalului pe care îl va traversa şi va continua pe malul stâng.
Lungimea acestuia este de 30 de kilometri şi ar urma să facă legătura cu viitoarea şosea de centură a Constanţei.
Constructorul a promis că până spre finalul lunii iulie va exista deja o cale cu dublu sens a autostrăzii până spre Constanţa, urmând ca într-un an să fie date în folosinţă şi celelalte benzi ale autostrăzii.
Cât priveşte trononul dintre Cernavodă şi Medgidia, unde contractul cu constructorul francez Colas a fost reziliat, ministrul a dat asigurări că în 15 luni şi acesta va fi funcţional.
Săptămâna viitoare se va lansa o nouă licitaţie pentru acest tronson.
"Vor avea la dispoziţie trei luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie, astfel încât la anul vom circula pe autostradă până la Constanţa", a spus Boagiu, adăugând că în contract vor fi prevăzute şase termene provizorii, care, dacă nu vor fi respectate, vor atrage de