Dacă vă trebuie o maşină cu tracţiune 4x4, care să se descurce la fel de bine în hăţişul traficului urban, dar şi într-un off-road mediu, atunci Toyota RAV4 poate fi alegerea ideală. Crossover-ul japonez realizează cu brio acest compromis graţie dimensiunilor sale adecvate, precum şi sistemului de suspensii ce îi permite să ruleze cu uşurinţă pe drumuri desfundate sau pante de munte.
După mai mulţi ani în care aspectul a fost destul de anost, designul lui RAV4 bate acum mai mult spre “legenda” Land Cruiser. Dimensionată pe proporţiile sale, faţa este practic identică. Au apărut o capotă cu nervuri, faruri noi, precum şi o altă grilă. În orice caz, scopul a fost atins, iar progresul este evident, deoarece RAV4 captează cu uşurinţă atenţia.
În versiunea cu motor de 2.2 litri diesel, maşina propune câteva cifre interesante. Fără să dea peste cap ierarhia segmentului, RAV4 beneficiază de o putere maximă de 150 CP, în timp ce cuplul de 340 Nm poate fi simţit de la 2.000 rpm. În performanţele maşinii, acesta se simte atât în acceleraţia 0-100 km, care se realizează în 10,2 secunde, cât mai ales în momentul în care aveţi nevoie de răspuns rapid în cazul efectuării unor depăşiri. Transmisia manuală în şase rapoarte lucrează bine, iar crossover-ul se simte bine inclusiv pe teren accidentat, unde acelaşi cuplu generos îl ajută fără ezitare.
În fişa tehnică, consumul avansat de constructor este de 7,5 l la suta de kilometri în ciclu urban şi 5,2 extra. Deoarece vorbim de cifre ideale, calculate de producător într-un regim de exploatare aproape imposibil de atins, în test valorile au fost ceva mai mari, în jurul a 9,2 litri în oraş şi 7 în afara sa, ultima în condiţiile rulării pe drum naţional şi drum de munte. Mulţumită tracţiunii integrale permanente RAV4 punctează însă semnificativ la capitolul ţinutei drum. Stă foarte bine pe şosea, în pofida înălţimii