Aceasta este concluzia la care au ajuns inspectorii Municipalităţii după controalele demarate la WC-urile publice, în urma unui articol publicat, în TIMPOLIS. Reprezentanţii Primăriei spun că problema majoră este furtul unor componente metalice de la sistemul de evacuare a dejecţiilor şi promit că vor lua în calcul varianta înlocuirii actualului sistem al toaletelor cu un altul, mai complex, pentru a-i ţine la distanţă pe hoţi. Până atunci, pentru vidanjarea şi curăţirea celor peste o sută de toalete ecologice din oraş, Municipalitatea continuă să plătească peste 150.000 de lei pe lună.
În urmă cu două săptămâni, TIMPOLIS aducea în atenţia publică problema toaletelor ecologice din oraş, majoritatea fiind inutilizabile din cauza mizeriei.
Pentu cele mai mult de o sută de toalete ecologice, Municipalitatea plăteşte, cu tot cu servicii de vidanjare şi curăţenie, peste 150.000 de lei pe lună. Banii cheltuiţi nu se justifică, arătam noi. Deşi oficialii Primăriei Timişoara dădeau asigurări că aceste toalete sunt curăţate şi spălate zilnic – conform contractului pe care Primăria îl are cu o firmă specializată – mirosul şi defecţiunile de acolo le fac inutilizabile.
Reprezentanţii Municipalităţii declarau că, potrivit contractului, firma Domus Company S.R.L. este responsabilă de curăţenia şi întreţinerea toaletelor ecologice, având obligaţia de a efectua servicii de dezinfecţie şi curăţenie de trei ori pe săptămână sau, în unele cazuri – de exemplu, la toaletele de la Poşta Mare, la cele din bucla de la Gara de Nord şi la cele din Parcul Central –, zilnic. Tot atunci, reprezentanţii Municipalităţii promiteau că vor demara controale la toaletele ecologice şi vor lua măsuri de remediere a problemelor.
Situaţia de pe teren s-a dovedit, însă, şi mai dificilă pentru inspectorii de la Direcţia de Patrimoniu a Pr