Primul concurs de eleganţă automobilistică din România s-a desfăşurat,astăzi, în curtea Castelului Peleş, iar la competiţie au luat parte colecţionari din toată ţara.
Peste 50 de maşini de o vechime considerabilă şi-au dat întâlnire la poalele Castelului Peleş. Bătrânele doamne au defilat pe domeniul regal, într-o atmosferă de poveste. Bijuteriile pe patru roţi au făcut deliciul turiştilor veniţi la Peleş şi au stârnit admiraţia membrilor profesionişti ai juriului. Maşinile cu o vârstă apreciabilă şi-au etalat frumuseţea şi eleganţa, dar şi capacităţile tehnice, parcurgând mai multe etape de concurs.
Veterana competiţiei
Cea mai veche maşină prezentă la competiţie a fost un Ford asamblat în 1926. Pe timpuri, automobilul nu fusese înzestrat de proprietar cu oglinzi retrovizoare sau cu un sistem de semnalizare, pentru că aceste dotări tehnice nu erau necesare în traficul de odinioară. Ca să poată circula, colecţionarul gălăţean care deţine minunata piesă de epocă, a adăugat maşinii câteva „calităţi moderne". În rest, automobilul are caroseria şi piesele originale şi se află într-o stare impecabilă. Cu un motor de 2500 de cm cubi şi 20 de cai putere, bijuteria pe patru roţi atrage toate privirile şi la venerabila vârstă de 85 de ani.
„Fiind unul dintre primele modele de maşini, toate comenzile sunt inversate. Acceleraţia şi avansul sunt manuale şi sunt acţionate prin cele două manete de lângă volan. Are trei pedale cu funcţia de marşalier, frână şi schimbător de viteze. Pedala care joacă rol de schimbător are trei trepte. Este puţin ciudat, pentru un şofer obişnuit să conducă o maşină din zilele noastre, să se surce la volanul acestei maşini şi oricui îi trebuie cel puţin câteva zile de acomodare", a explicat Gabriel Odagiu, proprietarul venerabilului automobil. Colecţionarul deţine maşina de cinci ani şi a cumpărat-o cu